09123688189
  • 2

سایبان اتوبوسی

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/5/31 23:47:0

سایبان ها از جمله وسایل پرکاربرد می باشد که امروزه رشد  و سبک زندگی مدرن و تغییرات آب و هوایی موجب شده تا همواره استفاده از این وسیله مورد توجه بیشتر قرارگیرد و در انواع مختلف طراحی و تولید گردد.  سایبان اتوبوسی از انواع  دیگر سایبان ها محسوب می شوند که در مبلمان شهری  عناصر مهمی به شمار می روند.  بی شک ساخت و نصب سایبان ایستگاه های اتوبوس زیبا و با کیفیت در شهرها، موجب افزایش کارایی و مطلوبیت این عناصر شهری و در نتیجه استقبال بیشتر شهروندان از اجزای مبلمان شهری خواهد شد.  در واقع هدف از نصب سایبان اتوبوسی  بهسازی و زیباسازی شهری، ایمن سازی معابر و محل جلوس مسافران می باشد. در جهت رفاه حال شهروندان و استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی، ایمن سازی بلوارها، خیابان ها و معابر عمومی در محدوده و حریم شهر ها به نصب این سایبان ها اقدام شده است.

شرکت سایه سازان آوید  آمادگی خود را در زمینه ساخت و نصب انواع سایبان اتوبوسی بین شهری و همچنین آلاچیق با متریال پیشنهادی اعلام می دارد.

همانطور که می دانید استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای اساسی شهروندان می باشد و هدف از نصب این سایبان ها رضایتمندی شهروندان و در کنار آن ارائه خدمات مطلوب و در خور شأن به شهروندان می باشد. از مزایای نصب سایبان اتوبوسی می توان به روز های بارانی اشاره کرد که شهروندان را از خیسی باران در امان نگه داشته و یا در گرمای طاقت فرسا محیطی خنک و به دور از اشعه های مضر خورشید برای شهروندان می سازد.

 

سایبان اتوبوسی

 

سقف پارچه ای ایستگاه اتوبوس

مرکز سایه سازان آوید ارائه دهنده  سایبان پارچه ای غشا (NHA) از جمله تکنولوژی های بسیار جدید در زمینه سقف های سبک و کابلی می باشد  که در زمینه پوشش سقف با کاربرد سایبان ورودی ، سایبان پارکی، سایبان پارکینگی،  سایبان رستوران، سایبان استخر، سایبان اداری ، سایبان پارکینگ و...فعالیت دارد. این تکنولوژی در زمینه های بسیار در طراحی و پوشش سقف پر کاربرد می باشد. می توان جایگزین بسیار ویژه برای طرح ها و مکان هایی که به زیبایی سقف و تنوع طرح سقف دقت دارند، مورد استفاده قرار داده شود.

از ویژگی های این نوع سایبان ها ،  پوشش بسیار نورپذیر ، منعطف، بسیار محکم با قدرت ماندگاری مادام العمر می باشد. از دیگر مزایای آن طرح ها و ایده هایی برای ورودی دفاتر، ورودی ساختمان و ایستگاه اتوبوس، ایستگاه تاکسی، سقف پایانه مسافربری، سقف پایانه اتوبوس و طراحی المان های میدان، طراحی مجسمه خاص میدان، مجسمه کشتی، یادواره ، یادبود شهدا و امام، به وجود آورد.

 

مزایای سازه پارچه ای

این سایبان چادری مانند هر سایبان دیگری ، موجب ایجاد محافظت از مسافران و معابر در برابر شرایط مختلف جوی مانند باران ، برف و نور خورشید می شود و افراد را به خوبی درامان می دارد. حسن دیگری که این سقف پارچه ای دارد ارتفاع بلند آن می باشد که سبب شده  رانندگان اتوبوس به راحتی  خودروهای خود را زیر این سایبان متوقف نمایند. ضمن اینکه همین امر به خودی خود موجب می گردد تا مسافران به هنگام پیاده و سوار شدن از اتوبوس در برابر شرایط جوی همچنان محافظت شوند.

 

سایبان اتوبوسی را می توان از نوع سایبان پارکینگ محسوب کرد چرا که به نوعی ثابت و به عنوان محافظت کاربرد دارد. در مناطق با آب و هوای استوایی، این سایبان‌ها برای پیاده ‌رو‌ها و عابرین پیاده نیز ساخته ‌می‌شوند.

در واقع این سایبان‌ها نقش سقف را برای ماشین ‌های پارک شده در منطقه به عهده دارند و به شما اجازه ‌می ‌دهند که با خیال راحت خودرو خود را ترک نمایید. با نصب‌‌‌ یک سایبان اتوبوسی در شهر ‌می ‌توانید شهروندان را از گرمای تابستان، برگ‌های پاییزی و باد و بوران و برف شدید در فصل‌های سرد در امان نگه دارید و رضایت افراد را بیشتر نمایید.

یکی از مهم ‌ترین مزایای نصب کردن‌‌‌ یک سایبان اتوبوسی  فاکتور هزینه می باشد. سایبان ‌های اتوبوسی  در مقابل ساخت گاراژ بسیار کم ‌هزینه‌ تر بوده و به نیازمند زمان کوتاهی برای نصب می باشند.

از آن جایی که سایبان اتوبوسی  همواره  در معرض تابش نور خورشید، برف، باران و باد‌های آرام و تند قرار دارند ، به همین دلیل  انتخاب بهترین ساختار و ماده سازنده سقف آن بسیار با اهمیت می باشد.

 

مراحل ساخت سایبان اتوبوسی ثابت

  • ساخت سایبان اتوبوسی ثابت دارای سه مرحله می باشد:
  • ساخت اسکلت و فریم سایبان
  • انتخاب پوشش سقف
  • نصب پوشش سقف روی ساختار

به طور کلیی استحکام ساختار به فریم و پایه بستگی دارد. ولی  نباید پوشش سقف سایبان را نادیده گرفت. لازم به ذکر است استفاده از پوشش کم ‌کیفیت برای سقف سایبان به دلیل استفاده آن در  محیط باز تنها موجب آسیب با اشعه‌های فرابنفش نور خورشید و تغییر دما می گردد . در نتیجه، برای افزایش طول عمر ساختار حتما از مواد با کیفیت استفاده نمایید.

 

مراحل ساخت سایبان اتوبوسی


ماده پوشاننده سقف سایبان اتوبوسی

انتخاب ماده مناسب برای پوشش سقف سایبان اتوبوسی بسیار حائز اهمیت می باشد  چون این ماده باید در برابر شرایط سخت آب و هوایی دوام زیادی داشته باشد. در حال حاضر محبوب ‌ترین مواد برای سقف سایبان‌ها GRP (پلاستیک مقاوم شده با شیشه)، پلی کربنات و شیشه می باشند.

مستحکم ‌ترین سایبان‌ها از فولاد تولید ‌می گردد. اگر در منطقه‌‌ای پربرف زندگی ‌می کنید ، بهتر است از این ماده برای سقف سایبان پارکینگ خود استفاده نمایید، چون برف‌های سنگین حتی ‌می ‌توانند باعث خم شدن مستحکم‌ ترین سقف‌ها گردند.

GRP

پلاستیک مقاوم شده با شیشه به نام اختصاری GRP و گاهی FRP (پلاستیک مقاوم شده با فیبر) هم معرفی می گرددلازم به ذکر این موضوع است که این ماده‌‌‌ یک لمینت کامپوزیتی از فیبرهای شیشه در‌‌‌ یک زمینه رزین پلی استر می باشد.

مزایا

  • همانند شیشه
  • ‌می ‌تواند نیمه شفاف‌‌‌ یا مات اجرا شود، همینطور تنوع رنگی زیادی دارد.
  • ‌می ‌تواند با لایه مقاوم در برابر اشعه فرابنفش پوشیده شود.

معایب

  • نور خورشید ممکن است موجب از بین رفتن رنگ پنل ‌های نیمه شفاف و کمرنگ شدن رنگ پنل‌های رنگی گردد.
  • مقاومت کمتر در مقایسه با پلی کربنات
  • طول عمر کوتاه ‌تر در مقایسه با مواد دیگر
  • سطح این ماده معمولا زبر است مراحل تمیز کردن آن سخت می باشد

 

سایبان جنس پلی کربنات

مزایا 

  • برخورداری از مقاومت بالا  در برابر ضربه بالا، تقریبا نشکن
  • در انواع نیمه شفاف، مات‌‌‌ یا رنگی  تولید می شود.
  • برخورداری از  طول عمر حدودا 25 سال
  • بسیاری از انواع آن دارای فیلتر‌های ضد فرابنفش می باشند
  • مقرون به صرفه
  • مقاوم در مقابل آتش
  • مقاوم در مقابل آب و هوا
  • رسانایی حرارتی پایین آن محیط زیرش را حتی در هوای داغ و آفتابی خنک نگه‌ می‌ دارد.

 

سقف سایبان

 

سازه چادری کششی فضای باز

استفاده از سازه های کششی به عنوان سایبان، سقف و المان دکوراتیو شهری در بعضی از کشور های دنیا با هدف ایجاد سایه گسترده و ایجاد فضاهای زیبا و چشم نواز کاربرد دارد. سبکی سازه های پارچه ای و امکان اجرای سریع آن باعث شده سازه های پارچه ای گزینه ای مناسب برای سایبان فضای باز شوند.

 

قیمت سایبان

 برای بدست اوردن قیمت ها تنها کافیست تا با کارشناسان ما از طریق سایت و یا شماره های درج شده در سایت تماس برقرار فرمایید و قیمت سایبان  را با تماس با ما می توانید بدست آورید. تفاوت قیمت ها در  جنس سایبان، کیفیت و میزان واسطه گری در این عرصه بستگی دارد.

 ایجاد سایبان های مناسب و خنک در ابعاد متفاوت و همچنین امکان ایجاد المان تزینی شهری بکارگیری فرم های متفاوت از سایبان پارچه ای در محل های تجمع ها و پارک ها و پیاده روها بسیار متداول شده است. استفاه از انواع فرم های شید و خیمه ای و همچنین فرم های شید و کایت بیشتر توصیه می شود.

لازم به ذکر است ورق UPVC مورد استفاده درمحصولات سایبان سایه سازان آوید همواره ازبا کیفیت ترین  نوع و با قابلیت شستشو و نصب آسان ، کاملا آب بند ، سبک و در عین حال مقاوم در برابر برف و باران، اشعه خورشید ،سرما و گرما و ضربه می باشد.جهت طراحی،ساخت و اجرای سایبان خودرو ،سایبان پارکینگ, ،انبارفصلی  و...  با ما تماس برقرار فرمایید. 

 

 

 

برچسب ها : سایه بان,سایهبان اتوبوسی,خریدسایه بان اتوبوسی,نصبسایه بان,نصبسایه بان اتوبوسی,خریدپارچه,سقفایستگاهاتوبوس,سازهپارچه ای,مراحلساخت سایه بان,خریدسایه بان ثابت,ساختسایه بان ثابت,سایهبان پلی کربنات,خریدسازه چادری,ساختسازه


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN